Opepp fredag

Då var den här igen. Den där dagen som jag oftast håller helig och försöker göra något rikigt mysigt av. Det är något visst md att fira in helgen med en kalasstart. Det var dock länge sedan jag var så opepp på en fredag som denna. Jag hade helst av allt bullat upp med något gott och suttit hemma i soffan med Nickals och tittat på film men istället somnade jag i soffan när jag kom hem, Nicklas drog iväg på sitt håll (hej kul att ses) och jag har inte mycket mer än en banan och ett ägg hemma att äta... Hur kunde fredagsplaneringen liksom falla bort? Hade verkligen behövt en härligt kväll efter denna veckan!
 
Så här sitter jag nu, yrvaken insnodd i en filt och tycker lite synd om mig själv och känner hur den jobbiga veckan satt sina spår. Känner mig nästan lite febrig men jag gissar på att det är den lilla tuppluren som bara spökar. Jag är välkommen att åka in till stan och joina Nicklas och hans gäng på något ölhak men hur tråkig jag än framstår så kommer jag få slänga in handduken. Att mobilisera om sig från soffläge iklädd mjukisbyxor och fleecetröja till något Stockholms innerstadsanständigt såhär 20.30 en fredag känns inte som ett alternativ. Jag får helt enkelt koka mig ett ägg och umgås med mig själv denna fredag.


Får låtsas att jag har en fin köttgryta puttrandes på spisen... Vilket inte är fallet men drömma går ju.
 
1 A Strindberg:

skriven

Kafka hade det inte heller så roligt alla dagar...

Kommentera här: