Bostadsmarknaden åt helvetet

Om jag vann lite pengar. Eller rätt mycket pengar, så skulle jag köpa en lägenhet åt min syster. Fy fan för bostadsmarknaden i denna staden alltså. Ska det vara för mycket begärt att en student som väljer en högskola i en annan stad skall kunna bo i den staden?! Tusenlappar, ibland i mer än tiotal, skall folk ha för att hyra ut en liten lägenhet. Eller så begärs det en rimlig summa men då är det ett rum i en villa en timme utanför stan! Att köpa en lägenhet blir billigare i månaden men det är ju också sjukt att det skall krävas att en student skall ta ett lån på 1,5miljon för att över huvudtaget kunna flytta och bo i staden där en utbildning finns.
Arg blir man ju för mindre!
Sååå, nu låter högre makter mig vinna några miljoner så jag kan hjälpa syster yster! 


Kommentera här: