Yogakväll i hemmet

Jag tog mig igenom denna måndag också. Hurra. Det var ett par motiga första timmar men efter lite kaffe och frisk luft så var ju även denna dag igång.

Det här regnet dock som mer eller mindre konstant har strilat ifrån himlen här i huvudstaden sedan i fredags kväll hade man ju kunnat vara utan men annars så tycker jag att det var rätt behagligt att vara utomhus idag. Ljuset som infunnit sig på morgnarna tackar jag och bockar för och likväl den ljusare kvällen som sommartiden medförde.

Efter jobbet hade jag verkligen en vision om att gå ut och springa men allvarligt talat, hur motiverar man sig till det när det står som spön i backen? Jag vet att det finns löpband på gymmet men fy så tråkigt. Två yogapass har jag istället utfört mellan tv-tittande, avlämningsskrivande och diskmaskinsurplockning.

Jag kan inte endast livnära kroppen fysiskt med yoga det är ett som är säkert, jag behöver verkligen konditionen men nu när jag hittat en träningsform som jag på riktigt tycker mycket om så kan jag faktiskt tillåta mig att öva lite extra kan jag tycka.

Passen jag gör hemma tar jag ifrån Youtube och främst använder jag mig av de som ligger under namnet "Yoga för alla". Idag gjorde jag följande två pass samtidigt som jag hade den HÄR spellistan igång i bakgrunden:

 
Visst är det inte samma sak som att gå på ett riktigt pass för man vet ju inte om man gör rätt eller fel men jag gör så gott jag kan och tro det eller ej men jag blir faktiskt riktigt varm efter det första passet. Det andra gjorde jag mer som nervarvning nu på kvällen.