Bästa vägen till jobbet


Detta är min väg till jobbet. Mellan hotellet och vårt kontor här så är det typ 500 meter och det är inte den tråkigaste vägen att gå direkt. Även om endast 500 meter är långt nog för att bli blöt av svett i 33 gradig värme.

Jetlagen börjar nu bli ett minne blott och jag studsar inte lika lätt ur sängen på mornarna. Idag hade jag kunnat sova flera timmar till när klockan ringde. Gissar att värmen bidrar till en intensivare trötthet!
Hittils har vi inte varit lediga någon dag eller längre period sedan vi kom hit i torsdags. Två dopp i havet har det blivit men jag har inte lämnat hotellresorten och inte badat i poolen. Jag hoppas på att hinna ta en biltur någon dag och spana in den här ön så att det inte bara är ett all in clusive-hotell som blir min bild av denna exotiska ö!När jag satt på altanen och jobbade så fick jag besök av en stor jökla ödla! De är överallt här och de går liksom upp på altanerna och de lägger sig under solstolar och skrämmer livet ur folk! Men så längee det inte dyker upp någon orm så kan jag vänja mig vid ödlorna.

Kommentera här: