Två veckor senare

I två veckor har jag nu tagit mig till Frihamnens industrilokaler för att parkera mig vid ett skrivbord i magasin 5. Jag trivs väldigt bra men jag skall inte sticka under stolen med att jag också saknar att vara på inspelningsplats, möta deltagare och få röra på mig under dagen. Sen är de mycket på kontoret som är nyttigt att lära sig och jag känner att jag utvecklas av detta miljöombyte så det är nog ändå bra. Igår satt jag med på ett möte där Universal berättade om rättigheter för musik i "non scripted tv" och idag har jag påbörjat ett programledarmanus. Imorgon dock så byter jag skrivbord igen och skall sätta mig med efterbearbetning ett par veckor. En helt ny tjänst som jag är både nervös och förväntansfull kring.

Efter jobbet orkade jag inte åka direkt hem till flyttlådorna så unnade mig lite ensamtid på ett café. Dock hade jag inte ro nog att bara ta det lugnt så läste på lite inför nya projektet imorgon. Väldigt skönt dock att sätta sig i en neutral miljö och bara ta saker i egen takt.

För övrigt ett äldst bra café! Nytt tror jag, Fikabaren!

Kommentera här: