Ledig, systertid och punka

Idag har jag och syster haft en dag ihop. Till Barkarby outlet bar det av där vi slog ihjäl ett par timmar och blev några slantar fattigare. Köerna var täta i detta regnoväder som tagit över huvudstaden men vi puttrade på och lät inte denna lediga dag bli förstörd för det. 
Enda bilden som knäpptes var denna med syster och en "köksö" som var det egentliga fotomotivet.

Eftermiddagen skulle sedan egentligen spenderas med Nina men då jag råkade ut för punktering så blev den där klockan alldeles för mycket innan jag och en ny bil lyckades hitta hem. Tilläggas kan att den nya bilen jag fick var helt jävla otankad och när jag i smått panik lyckades hitta en bensinmack så hittade jag inte knappen till tanklocket och fick då ringa min man. (Som på några sekunder guidade mig rätt). Fail i den jämställdhetsdebatten.

Hem kom jag i alla fall och samtidigt som regnet fortsatte att falla utanför så åt jag och N en middag ihop, något som typ aldrig händer för tillfället. 
Jordärtskockssoppa och kantarelltoast med parmesan kändes som en klockren höstig middag.
Sen tog N hand om disken och jag grottade ner mig i Greys anatomy.


Kommentera här: