Bullar och riksdagen

Första bullbaket har nu genomförts i lägenheten. Det blev kardemummaknutar och jag tycker att de blev klart godkända! Egentligen borde man ju baka dubbel sats när man ändå är igång för det tar ju sin lilla tid men två påsar finns nu i frysen och jag gissar att de kommer ta slut snabbare än kvickt. 



Receptet är ifrån Leila Lindholm och är egentligen ett klassiskt vetedegsrecept men med mortlade kardemummakärnor i degen och sen är det lite penslad sirap, strösocker och kardemummakärnor på toppen. 

Sen har jag ju arbetat för brödfödan också denna veckan och idag var vi inne i stan utanför riksdagen och filmade, en intervju med Sveriges inrikesminister utfördes. Som tur är var det inte jag som gjorde själva intervjun, inte mitt starkaste ämne, politik, direkt.

Kommentera här: