Vilken vecka

Vilken vecka det varit. En svår bussolycka avslutade förra helgen och en sjuk händelse inledde den här. Finns inget vettigt att skriva, jag och Nicklas var båda två på Drottninggatan igår under förmiddagen, det räcker för att känna att det typ vänder sig i magen av tanken på händelsen.


Helgen är nu här i alla fall och jag och N kände att är det nån gång man skall försöka ge vardagen extra guldkant är det väl ändå efter nåt sånt här. Det gäller liksom bara att njuta och leva i varje ögonblick som ges. Vi valde därför idag att nyttja en bröllopspresent i form av presentkort på Grand hotell. 

Restaurangen Matbaren föll vårt val på, en restaurang som erbjuder mellanrätter. På bild hamnade bara första och sista rätten, en liten lammkorv i bröd och en chokladhistoria. Gott så in i norden.

Jag åt förutom ovan nämnda rätter havskräftor med gigantiska stjärtar, en sparrisrätt och krabbkött med en rökig majonäs.

Hand i hand promenerade vi sedan genom gamla stan, över till Södermalm och vidare genom Hammarby sjöstad hem. Stockholm kändes varm och vänlig, det hoppas jag den fortsätter att göra.


Jag avslutar denna kväll, 8 april, med en grattishälsning till bästa pappan som fyller år idag också! Grattis!!!

1 Phar:

skriven

Tack för den "gratten", vi har det bra här också!

Kommentera här: