Dessa lediga dagar

Lediga dagar verkligen rusar iväg. Imorgon dags att styra ner mot Skillingaryd igen men inte bara jobb står på agendan utan även ett bröllop! Som jag längtat. Kommer bli en sån himla fin dag på lördag och är säker på att M och O kommer vara så jäkla fina!

Dem här dagarna i huvudstaden har inte direkt inneburit några extrema aktiviteter. Jag har varit hos min frisör aka "Prins Patrik" och fixat svallet. Ett besök hos MVC för att få ett intyg om att jag är fullt kapabel till att flyga trots mage storlek framtung. Vi har badat, första gången för i år, vid Hellasgården och vi har haft en dejtkväll med bio och middag. Sen hade jag en skitdag som jag väljer att inte räkna för jag låg typ under täcket hela dagen och tyckte synd om mig själv för allt som någon någonsin kan tycka synd om sig själv för (avslutade den dagen med att ensam titta på "Dagboken" vilket resulterade i hulkande gråt i kudden. Kul va). 

Bion vi såg var "Dunkirk" en av de få genrer som både jag och N kan uppstatta, även om just denna filmen kanske inte var den bästa jag sett. Jag trodde för övrigt att Dunkirk var ett namn på någon och inte en stad till en början så jag hade inte fullt samma bakrundsinfo som N till denna krigsfilm. Vi åt middag på Brasseri Balzac som är en fransk restaurang i Vasastan, väldigt bra och trevlig. Så förutom onsdagen så kan jag ändå summera denna ledighet med betyget Godkänt, minus för de stora hålen i plånboken som Ullared och frisörbesöket skapade men samtidigt får dem två händelserna också plus för dem fick mig på bra humör.


Just ja. Vi har även ätit typ alla måltider på balkongen dessa dagar. Bara en sån sak är värd att nämnas! Lyx ju! Tomatsoppa en kväll och riktigt goda tacos med fläsksida en annan.

Nästa ledighet bringar solsemester. Det skall inte bli tråkigt! 

Kommentera här: