På permis i huvudstaden

Fem dagars permission från grusparkeringen i Skillingaryd ligger nu framför oss. Jag har inte varit hemma så många dagar i sträck sen innan midsommar så det skall bli så jäkla skönt. På agendan står påbörjan av sovrumsrenovering, både vårat och det lilla rummet bredvid. Förhoppningen är att det lilla rummet skall få mer ljusinsläpp via ett fönster in mot vårt sovrum. 


När vi kom hem igårkväll så kändes det verkligen som höst i luften så det blev té och äggmacka till kvällsmat. Kändes mysigt och passande framför filmen "Inferno".

Idag när vi vaknade så kändes det dock inte fullt lika höstigt. En somrig smoothiebowl fick det bli till frukost i sällskap av grapefrukt och ägg.

Sen stod MVC på schemat. Allt såg fint ut så 10 minuter senare var vi därifrån och tog båten från sjöstan över till söder och kvarteren runt Nytorget. Fasen vad jag trivs i den här delen av Stockholm. Alla caféer, butiker och gator här är liksom fina. Kommer vilja fika in hösten under nån infralampa här och köpa med mig ett fång av solrosor så fort vi flyttar hem för gott från Skillingaryd.


Kvällen fick jag sen spendera med Nina och Johanna och jag kände verkligen tacksamhet över att få ha dem här i stan. Älskade vänner!

Kommentera här: