Knorr, frukostfix och närhet

(null)
God morgon lunchätare. Här har vi precis landat i soffan efter frukostintaget som skedde strax efter 11. C behagar fortfarande inte komma till ro innan 01, han har nån form av marathonvakenperiod mellan typ 21-00 och vägrar komma till ro. Sen är det blöja, mat och lite daltande innan han slocknar typ 01.30. 
Här gäller det nu för mig/oss att somna så snabbt vi kan vilket inte alltid är det enklaste. I vilket fall får jag blunda till typ 04-tiden innan det är dags för en liten utfodring igen och timmarna sen fram till ca 07 är de bästa då vi alla brukar somna om direkt. Efter morgonslurken kunde jag dock inte somna om idag vilket gjorde mig sjukt frustrerad och kände mig som ett vrak när C åter ville äta igen vid 10.

Nu kunde jag valt att fortsätta sova men då hade vi inte varit uppe förrän i eftermiddag typ så jag langade över knorrbert till Nicklas och gick upp för lite ensamtid i köket.
(null)
Frukostfix i total tystnad fick mig ändå att piggna till lite. Bara att ladda om och hoppas på att kommande natt ger lite längre sovperioder. Sjukt nog känner jag mig i detta nu inte så trött längre...
(null)
(null)
Nicklas har dock haft denna lilla apunge på bröstet nu i 2h då han knorrar och blir missnöjd så fort vi lägger ner honom, något han inte sysslat med tidigare så kanske är det nån form av "fas" eller så är det bara en sån dag, närhetsdag. Ändå rimligt att vilja vara nära när man bara är 23 dagar gammal.
(null)

Kommentera här: