Lucia

Igår var det Lucia och jag bemödade mig med att gå upp lite tidigare för att fixa frukost på sängen åt N. Nu tänker ni kanske att jag var uppe vid 7-tiden, nej nej, lite tidigare hos oss är 9.30 typ så vid 10.00 smög jag in i sovrummet.

Cornelis var sovande tomte och jag spelade nån lucialåt från mobilen på Spotify iklädd rosa leopardmorgonrock. Det var kanske inte full Luciakänsla men tanken som räknas! (null)
Dagen sen spenderades i city med kompisfika och vi övade ännu en gång på att amma i offentlig miljö. Känner nu att en ny värld öppnats när jag kan ta med C dit jag vill och inte behöva vara orolig för att jag inte skall kunna mata honom. 
(null)
Tio dagar kvar till julafton nu och jag längtar efter allt ifrån skogspromenader i Värmland, kompisfika i Jönköping och skinkmackan till frukost på Julaftons morgon. Och självklart längtar jag efter att få umgås med familjen! I år blir vi hela 13 personer på julafton vilket känns himla härligt.

1 Anonym:

skriven

Skinkmackan på julaftons morgon kan du glömma. Vi har blivit vegetarianer...

Svar: Just det! Och slutat med julklappar också då va;)?
Emma Lindén Öhling

Kommentera här: