Status

(null)
Hej och hå vad det går! 1 december idag och adventshelg på ingång. Tänk att lillfisen varit ute i friheten i 18 dagar nu. Fattar inte att samma antal dagar inte gick såhär fort även innan förlossningen...

Status på vår trio just nu skulle jag ändå säga är rätt harmonisk. Jag och N har verkligen hittat bra sätt att komplettera varandra. Ibland känns det till och med som att N skulle kunna rodda hela bebiscirkusen på egen hand och att jag bara är nån mattant som kommer när plikten kallar. Just nu är jag så tacksam över vårt frilansliv som gör det möjligt för både mig och N att vara med Cornelis så här mycket nu i början. Hade varit så tråkigt om Nicklas sedan i måndags varit tvungen att vara borta hela dagarna! Nog för att det kommer komma stunder framöver då vårt sätt att leva kommer försvåra saker men då får vi lösa det DÅ.

På nätterna nu så sover jag typ 2-3h i stöten och sen vankas en liten mat/blöj/vakenstund innan nästa sovstund. Hittills har detta räckt för att jag ändå skall va hyfsat pigg på dagarna. Nicklas tar även han blöjbyten så då kan jag ligga kvar i sängen efter amningen vilket också underlättar.
Sen att C typ skrikit i 5min som längst i sträck känns också otroligt jäkla lyxigt men jag försöker att inte vänja mig vid den tanken då jag också fattar att det kan slå om på två röda. Men so far, so good. 
Tror det kan bli en hyfsat fungerande liten familj av oss också!

Kommentera här: