Tre saker som...

Tre saker som jag längtar efter just nu:
  • Ha en utekväll med vänner.
  • Dagsljus.
  • Slinga utväxten i håret.
 
 
Tre saker som jag hoppas sker nästa år:
  • Få möjlighet till en utlandsresa med sol och bad.
  • Jag får möjlighet att jobba, i alla fall lite grann.
  • Lyftkranarna i vår utsiktsvy försvinner.
 
 
Tre saker jag inte trodde jag skulle behöva göra iom bebis:
  • Torka kiss från Cornelis ansikte (han kissar alltid utan blöja på de mest konstiga sätt).
  • Katastroftänka om typ allt. "Tänk om det ramlar ner nåt från taket här, jag går med barnvagnen mitt i vägen istället".
  • Bada i vatten med "kroppstemperatur" (37 grader är inte så varmt som man kan tro).
 
 
Tre klädesplagg jag vill hylla:
  • En bebispyjamas från Gekås med dragkedja uppe och nere! Bästa pyjamasen av alla!
  • Raggsockor! Utan skor, i skor, alla dagar gärna tack!
  • Amningsplagg, bor i mitt "Boob-linne" och t-shirt från Polarn och pyret.
 
Tre saker jag gärna äter just nu:
  • Apelsiner. Bästa tiden på året för dem nu!
  • Mögelostar.
  • Lussebullar i alla olika former. Min favoritbulle året runt som nu är mer accepterat att äta än i augusti.
 
 
Tre saker jag gärna dricker just nu:
  • Färskpressad apelsinjuice. Lyx när en apelsin blir till ett helt glas pga så saftiga.
  • Rödvin, eh say no more.
  • Té, mest för att jag har en så snygg tékanna.
 
Tre resmål jag drömmer om just nu:
  • Skidsemester, behöver inte vara något avancerat utan några dagar i Åre hade räckt gott nog.
  • Några dagar i Paris, gärna till våren när allt slår ut.
  • Solresa utan några krusiduller, vill bara ha sol, bad och frukostbuffé så är jag nöjd. Sa någon Thailand?
 
 
Tre resmål jag vill få uppleva men som kan vänta några år:
  • Shoppingresa till Japan
  • Badsemester i kombination med safari i Kenya
  • Mat och solsemester i Mexico
 
 
1 Lisa:

skriven

Tips! Även Lindex pyjamasar (böjning på det ordet??) har dubbla dragkedjor :-)

Svar: Åh!!! Är det sant?! Måste spana in!
Emma Lindén Öhling

Kommentera här: