Fler fynd

Jag måste snart byta fokus på det jag spanar efter när det kommer till loppisar. Mitt bästa är nämligen pressat glas, porslin och plåtburkar och man kan väl säga att vi har rätt mycket av den varan nu. Min vision är nu att glida över till baby/barn-relaterade saker för jäklar vilken guldgruva den delen av loppishörnan kan bjuda på. Kläder av bästa kvalité, använda i några månader eller leksaker från tiden då saker gjordes i material som inte är äcklig giftplast. Men jag är inte där helt än men snart, snart tror jag mig vara redo för den där läskiga och spännande biten som jag hittils bara varit över och sniffat på.


Men låt oss kika på vad Värmlandsloppisen "Fyndboa" i Kristinehamn bjöd på här om dagen.

Dessertvinglas och "vanliga" höga champagneglas är något vi inte haft men numera efter 10kr/styck-fyndade är stolta ägare av.

Fint med den "snurrade" detaljen i dess bottnar.

Även fyra äggkoppar i engelskt porslin hamnade i korgen för en femkrona styck.

Blågröna fat i pressat glas kan man heller inte ha för många av. Ett avlångt rektangulärt fint att servera allt från nötter till Banana split i och ett platt med vacker kant, kanske till snittar eller varför inte frukostmackan.

Sen kunde jag inte motstå, nog för att det må vara en storlek för ett barn i modell "ej nyfödd" men 20kr för en hemstickad "pippikofta" är ju ett fynd utan dess like. Vem vill lägga 300kr på en teöja i polyester när man kan hitta sånt här? Bra för miljön, bra för plånboken och väldigt fin!

Kommentera här: