Svamp och lådfynd

Vilken sommarvärme det bjuds på i Karlskoga, hade det funnits en sjö runt knuten så hade det blivit ett dopp! Nu har det istället blivit solstolshäng och ladugårdsfyndande. 


Det blev ingen auktion igår, det hanns liksom inte med men fyndade det gjorde jag ändå. Till en början en hel hög med kantareller till kvällsmackan.

Sen smet jag in i den gamla ladan med dess fyndfyllda spiltor. Det finns så mycket fint där inne även om det just nu är svårt att se då saker liksom täcker varandra. Men jag såg två fina små pinaler sticka upp och jag bad sedan Barbara snällt om dem inte skulle kunna få flytta med mig hem. 

En liten trälåda som kan vara bra till det mesta! Och en söt gammal plåtlåda som jag kanske inte på rak arm vet vad jag skall ha i men den kommer fylla sin funktion nån stans! Älskar fynd likt dessa. Till på köpet hittade vi två fönsterkarmar utan glas som Leffe nu skurit till skivor åt så med oss hem får vi även två hela fönster som vi skall försöka sätta in i väggen mellan lilla och stora sovrummet för ljusinsläpp.


Kommentera här: