En lördagslista

Listor är ju lite kul och jag lånar härmed inspiration till en lista vars upphovsman är Emma Sundh.

Insåg precis: 
Att det är tredje juni, redan, alltså blev det bara sommar sådär PANG?
Just nu:
 Sitter jag i morgonrock i soffan och har precis gått av ett kvällspass, är inte trött men vet att jag borde sova.
För ett år sedan: Pirrade det något jävulusiskt i magen då morgondagen skulle bjuda på detta:

Och hade precis:
 Dekorerat det sista inför ovan nämnda dag.


Då hade jag:
 Bara en ring på fingret, medan jag numera stoltserar med två favoriter som jag inte kunde hittat finare.

Bröllopsfoton: Emily Dahl

Om jag ska köpa ett enda nyproducerat plagg denna månad:
 Så skulle det bli en ny bikini från Weekday som fått in flertalet som verkar passa normalbyggda kvinnokroppar och inte endast säljer sådana där halva stjärten syns och man får ett extrabröst under bröstet.

Så omåttligt peppad på:
 Lediga sommardagar. Längtar något otroligt till Mönsterås och sommarstugan. Vil bara lägga mig raklång på bryggan och höra måsarna skria och en båt puttra förbi!


Kan inte slita mig från:
 Netflix och "OC" som jag 15 år efter alla andra nu har börjat titta på.
Drömmer om: Att införskaffa ett litet torp där man kan ha odlingar och grillfester. Man är ju bara lite avundsjuk på Emma Sundh och Elsa billgrens drömtorp.

Foto: Emma Sundh

Tråkig att göra som måste göras: Putsa våra rostfria skåpsluckor i köket. Skaffa aldrig rostfria skåpsluckor om ni inte har överseende med att minsta vattenstänk bildar som en fettfläck på ytan.
Skulle vilja: Spika sommarens weekendresa.

Gillar: Att Ebbot Lundberg har fått ett eget program på SVT "Ebbots ark" där han till hösten spelar låtar med andra artister. Gillar främst att min kusins pojkvän är kapellmästare för bandet!

En ganska så najs grej: Att nästa fredag står jag och syster och sjunger med i strofer som "Lillebror, bli aldrig som jag när du blir stor", "För jag tror att när vi går genom tiden, att allt det bästa inte hänt än" och "McCartney utan Lennon, Mio utan Jum Jum, det är bara jag, bara jag utan dig"

Kommentera här: