Familjehelg delux

Det har varit en så himla mysig helg. Jag fick ledigt tillslut vilket jag är väldigt tacksam över så jag kunde umgås med min familj till max. På fredagen så var det julklappsbiljetterna till Håkan Hellström som skulle komma till användning. Jag och syster laddade med regnjackor och begav oss till Stadion. Håkan, Håkan, han kan ju inte misslyckas med en konsert alltså. Lite långt bak hamnade vi i folkmyllret men vi vevade med armarna så gott vi kunde och regnet höll sig strax ovanför de gråa molnen så vi klarade oss!
Här trodde vi för ett ögonblick att det var HH själv som var ute och minglade i öltältet...
 
När konserten var slut och vi promenerat genom ett halvsvalt Stockholm upp till Hötorget och åkt tunnelbanan hem så hängde vi en stund med min kusin Åsa och hennes sambo som även de var i huvudstaden för konsert, Radiohead dock. 
 
Lördagen kom och solen med den. Mamma och pappa mötte upp mig och syster och det blev en heldag söder om söder. Vi spenderade verkligen hela dagen utanför tullarna utan att för fem öre bli uttråkade. Jag älskar verkligen att bo där vi bor med närheten till Sjöstan, Sickla, Nacka etc. Vi ölade bland annat i solen på en brygga tillhörande restaurang "Göteborg".
 
 
Efter vätskepausen blev det promenad bort till Sickla och Nobelbergets marknad där vi åt lite lunch från foodtrucks och lyssnade på Jojje Wadenius (mannen bakom tex "Kalles klätterträd").
 
 
Att få spendera en heldag med familjen på detta sätt är en ynnest, jag är så tacksam för det och vi har faktiskt rätt kul tillsammans även om de klassiska uppdelningarna, likt för 20 år sedan, håller i sig än idag. Pappa fastnar vid någon båt i hamnen för att kika och Elin hänger i hans hasor medan jag och mamma försvinner in i något marknadsstånd. Sen "bråkar" vi lite om var vi skall äta innan vi tillslut bestämmer oss lagom till att någons hungersirritation börjar framträda. Men gu så jag älskar vår kvartett.

På kvällen blev det ner till Hammarby sjöstad för middag på "Jimmys Marina" och vi åt alla torsk med champagnesås. Supergod, vi slickade tallrikarna rena.
 
Lagom, eller egentligen lite för sent, till att regnet stod som spön i backen gick vi hem. Jag och mamma delade på en regnponcho och klarade oss iaf från att bli dyblöta på överkroppen.
 
Idag blev det en lugn söndag innan familjen åkte hem, Marita kom över och vi fikade på balkongen allihopa och nu på kvällen har jag pratat med Nicklas. En riktigt bra helg med massa energipåfyllning inför nästa veckas nya jobb som startar.

Kommentera här: