Marias möhippa

I lördags möttes ett glatt och morgonpiggt gäng upp på en parkering i utkanten av Jönköping. Det skulle med buller, lånad nyckel och konfetti väckas blivande brud.
Konfettin flög så det stod härliga till, den blivane maken hade att städa efter vår framfart kan jag säga. Maria, dagens huvudperson, fick klassisk friidrottsmjukis, krona med slöja och en fin banderoll på sig. Vi startade sedan dagen med en champagnefrukost i vår gamla klubblokal "Hovet".
Av mot Falköping bar det sedan, Maria lyckligt ovetandes om destination och gissade både en och två gånger fel under bilresan. Tillslut ankom vi till Axvalla där trav stod på schemat och Maria fick avsluta passet med ett tandemåk bakom riktig travhäst. Fasen alltså vad fort det såg ut att gå!Lunch avverkades sedan i det gröna liksom lekar och annat skoj. Vi förflyttade oss senare till Axtorp sunhouse som är en lada med världens mysigaste insida. Inomhussandstrand, solstolar, värmelampor, bubbelpooler och utomhusjaquzzi.
Här stannade vi i många timmar och bara hade det jäkligt härligt. Middag och fika intogs och när det började skymma åkte vi till kvällens sista destination, likväl sovplats, där det blev musikquiz, dans och vin i ett lusthus. Många fler bilder från dagen finns det, men jag låter bruden behålla dem för sig själv (eller jag skall ge dem till henne) men summan av kardemumman är att om bruden så hade hälften så kul som jag hade denna dag så är jag nöjd för det var en grym dag på så många sätt. Och Maria, du kommer vara en så vacker brud och jag ser fram emot din och O:s stora dag i sommar!
1 Maria :

skriven

Du/ni är bäst! Hade en fantastisk dag/natt! ❤

Kommentera här: