10 sekunder av kallsvettning

Idag åkte Nicklas iväg från stan för jobb på annan ort. Ca 2,5h enkel väg. Det kändes verkligen coollugnt även om det såklart i bakhuvudet gnagde en tanke på att tänk OM vattnet går och han inte hinner hem. Att det skulle ta mindre än 3h att få ut ett barn känns ju dock osannolikt MEN det har ju hänt har man hört. 

Hur som haver så åkte han och förmiddagen lunkade på. Jag tog cykeln in till söder för lunchdejt och jag åt en supersmarrig pizza inne på "Teatern" i Ringens köpcentrum. När det sen blev dags att cykla hem igen hoppar jag upp på cykeln och rullar ner mot Hammarby sjöstad... Då känner jag hur det blir helt blött om baken. "Jävlars helvete oh my god" hinner jag tänka innan jag hoppar av cykeln och inser att vattnet kommer från ett hål i cykelsadeln där det uppenbarligen samlats upp regnvatten under lunchen. Kan säga att jag hade 10 sekunder där, som visserligen var en bra start på en förlossningsstorry, men som fick mig något kallsvettig.
Känns rätt bra att Nicklas från och med imorgon är ledig och hemma i de närmsta krokarna!

Testade för övrigt mina gamla jeans här om dagen, saknar dem, bara sådär 20cm mellan knapp och knapphål... Känns ju som en smärre evighet men ändå glad att de gick över röven.

Kommentera här: