En fredag

Halli hallå alla fredagsglada. I förrgår var denna vy snötäckt och jag blev helt varm inombords (än mer än jag redan är), fick verkligen julkänslor. Nog för att vyn utanför fönstret är helt okej ändå men nog tycker jag att vi kan föräras med lite snö snart igen. 
 
Dagarna verkligen rasslar förbi, kan inte fatta att lillkorven är 11 hela dagar idag. Han är ju pytteliten såklart fortfarande men det känns redan som att han har blivit stora killen. Vill typ att han skall vara så här liten och översöt för alltid. Besöken har avlöst varandra och det känns viktigt att ha liv och rörelse hemma och tidigt vänja vid ljud och människor. Tror lilla C varit i 12 olika famnar sedan vi kom hem. Anknytning hit och anknytning dit, jag tror inte de mår dåligt av att få ha många trygga famnar att vila i, tvärtom. 
Ikväll har Nicklas lovat T-bone steak och rödvinssky, jag dreglar lite i mungipan redan. Jag kan säga att jag skäms bort som aldrig förr av N. Han är verkligen världens bästa och det känns som att han för tillfället gör allt (förutom att amma) här hemma. Att gå ner de där överflödiga gravidkilona kan jag nog glömma på ett tag med tanke på all god mat jag serveras och alla fikastunder som blir av iom besök. Men vem bryr sig, på rikitgt så känner jag för första gången på väldigt länge att jag ger blanka fan i lite kilon hit eller dit, jag kan väl fortsätta använda gravidjeansen om det nu skulle vara så.
Imorgon väntar vår första utflykt (förutom återbesöket på SÖS som kanske inte var den festligaste av utflykter) och vi skall försöka ta oss till äppelfabriken på Ekerö för att hämta ut årets upplaga av deras egentillverkade glögg. Men först skall vi ha vårt första fredagsmys bara vi tre, tänk att en sån liten sak känns så fint i hjärtat!
1 Morphar:

skriven

Sicka fina lyftkranar...

Svar: Hälften vore nog🙄
Emma Lindén Öhling

2 Liftcrane:

skriven

Lugn, det kommer snart höghus som alternativ ;)

Kommentera här: