Fynda blommor på Hötorget

När jag igår var inne i stan en sväng så gick jag vid 15-tiden förbi Hötorget. Att gå där en lördagseftermiddag är det bästa då det är loppis och inte torghandel på söndagen. Detta innebär utförsäljning.
Jag slog därför till på två färdigbundna buketter som egentligen såg rätt trista ut men innehöll mycket blommor. Sen kompletterade jag med en bukett fresior och några eukalyptuskvistar. Allt detta fick jag för 140kr!
(null)
Väl hemma plockade jag isär allt och inventerade vad jag fått med mig. Sen rensade jag stjälkar från blöta och ledsna blad (inga blad under vattenytan är det som gäller i vas). Sen komponerade jag ihop två nya buketter. En större som hamnade i Daggvasen och en lite mindre som jag gjorde på resterna så att säga. Hett tips alltså att fynda och pruta på Hötorget en lördag eftermiddag!
(null)

Kommentera här: