Krispigt, 15kg upp och harmoniskt

(null)
Krispigt kan vi kalla dagens höstväder. Soligt, friskt och inte så kallt. Förra året vid denna tid kom snökaoset till stan och ingen var förberedd på det. Minns att det tog mig 2h till Frihamnen och att inga bussar gick från Gärdet. Hemska tanke om det skulle ske nu!

Vi sov till 10.00 idag, jag sover typ som bäst de tre sista timmarna varje natt och min teori är för att då är min blåsa helt tom och behöver inte tömmas lika frekvent som under resten av natten...
(null)
Till frulle idag blev det en smoothie bowl på avokado, mango, banan, ingefära och kokosmjölk. Toppad med lite granola, kokos och frysta blåbär. Inga storslagna planer fanns för dagen mer än ett besök hos MVC. En planerad punkt per dag räcker iof för att kunna hänga upp dagen på något och komma ur pyjamasen så jag tackar för det.

Jag, Nicklas och kulan gick således ner till Sjöstan, träffade vår barnmorska Maria som är helt fantastisk. Rolig, frispråkig och inget daltande. Hon hoppas vi föder på fredag och måste åka ner till Södertälje för då jobbar hon...
(null)
Efter besöket som gick bra, 15kg upp nu, så tog vi en fika på "Fine food". Jag kände att jag var tvungen att introducera den grillade kanelbullen för Nicklas. 
(null)
I övrigt så är det väldigt härligt att vara hemma ihop. N är så himla snäll och omhändertagande. Jag får göra nästan vad jag vill utan att han blir irriterad och han lagar middagar som aldrig förr. I utbyte får han spela tv-spel orimligt mycket så jag tycker vi har en bra balans här hemma. Tänk om vårt förhållande alltid kan vara såhär nu, så harmoniskt och mysigt och med typ bestämmanderätt för mig;)

Kommentera här: