Sy egen molnkudde

För ett tag sedan hittade jag ett fräscht lakan på loppis för 40kr. Först tänkte jag bara att jag skulle sy ett litet påslakan av det men när jag insåg att det räckte till mer än det så kom jag på idén att sy några prydnadskuddar också.

Har sett så fina kuddar i modeller som moln, stjärnor och månar på senaste tiden så tänkte att jag skulle ge mig på något liknande. (null)
Började med att skära ut mallar i kartong och sedan klippte jag helt enkelt ut tyg efter dessa.
(null)
Nålade ihop, sydde på maskin, vrängde och stoppade.
(null)
Innan jag stoppade kuddarna broderade jag även ansikten på kuddarna och sydde fast lite tovade detaljer. (null)
Så för 40 riksdaler fick jag både påslakan och örngott till spjälsäng och två dekorationskuddar. Rätt kul och ekonomiskt tidsfördriv också!

1 Nina:

skriven

Så fina! Så duktig! :D

2 Phar:

skriven

Jaha, då får jag lämna tillbaka vissa julklappar... Men ett luftgevär kan du inte sy!!!???

Svar: Nä det tror jag blir svårt, liiite iaf!
Emma Lindén Öhling

Kommentera här: