Torsdagen

(null)
Nog för att det är fredag idag men berättar om vår rätt trivsamma torsdag istället. Vi inledde med sovmorgon, som sig bör, hade kunnat gått upp vid 07 men somnade om de där skönaste timmarna.
Sen blev det croissantfrukost. Undra om man kan leva endast på croissanter, färskost och juice? Funderar på att testa den dieten efter jul...
(null)
In mot stan for vi sedan. Visionen var att vara inne rätt tidigt för att hinna äta lunch också men det var ju bara att glömma efter vår sovmorgon. Att vi "missade" lunchtiden dock innebar att det var helt tomt på gatorna, endast några vakter och nyfikna pensionärer (och vi) som ville kika på brandresultatet vid Stureplan. Trist på ett så fint gammalt hus! Till min stora lycka insåg jag att H&M Home öppnat splirrans ny butik på Biblioteksgatan, den fick sig ett besök innan vi fortsatte kika efter julklappar. Tomhänta på julklappar gav vi upp runt 15-tiden och tog bussen mot Nytorget istället.
(null)
Den missade lunchen blev istället en tidig middag på Nytorget 6. Jag såg framför mig att vi kunde höstmysa under infravärmen på uteserveringen men Nicklas tyckte inte att 9nov håller för såna utsvävningar så det blev et bord inomhus med tända ljus istället... Eventuellt var det smartare men det säger jag inte. Bästa köttbullarna blev det iaf och efter en lite längre sittning på grund av regnet som började falla småsprang vi sen till tunnelbanan. Eller nej, småsprang gjorde jag inte, mer pingvinade mig fram.

Kvällen och natten fick sen smaka på sviter efter vad jag tror berodde på en rätt fysiska dag, nämligen sammandragningar. Eller jag tror det var det, första gången jag kände av det iaf. Alvedon och värmekudde hjälpte dock så falskt alarm. Hann bli lite svettig ett tag faktiskt men nu är det fredag, jag är utvilad och vi skall nog göra nåt bra av denna dag också!

Kommentera här: