En oktoberlista

En favoritblogg i mitt dagliga flöde är Emma Sundhs blogg, Emmas Vintage. Vill typ vara henne, ha hennes Gotlandstorp och sinne för inredning och loppisfyndaröga. Medan jag transformerar om mig till henne så lånar jag en lista från henne där Oktobers olika tankar, drömmar och tyckande representerades. Men jag låter svaren denna gång komma från mig själv.
 
Kan-inte-slita-mig-från-TV-serie:
Började igår titta på "Vår tid är nu", ny serie på SVT som handlar om tiden i Sverige efter att 2:a världskriget tog slut. Älskar den redan. 40-talets Stockholm, fina kläder och kärleksdrama. Behöver jag säga nåt mer?
Behöver: 
Titta klart på onlinekursen om förlossning/andning som jag och Nicklas betalat 599kr för men orkade ögna igenom under en kvart innan vi gav upp. 

Borde: 
Baka bullar, att inte ha kanelbullar hemma imorgon på självaste "Kanelbullens dag" är ju en tragedi!

 
Heja: 
Min kropp som liksom ändå verkar tycka att det är helt okej att vara gravid och inte tar ut svängarna vare sig när det kommer till obehagliga krämpor eller överdrivet svullna kroppsdelar (får jag väl äta upp imorgon bara för att jag skriver det).

Pirrig inför:
Ja det vore väl en lögn att säga att jag inte är pirrig inför "Köttvar/Håkan/Paolo jr:s" nedkomst ävem om pirrig kanske är ett förmildrande ord.

Blir varm i hjärtat av: 
Denna person, alltid. Blir ledsen över: 
Konstiga saker, typ som att det är en sorglig Bo Kasperslåt på radion. Varför kan man undra? Det undrar även jag. 

Fick hjärtat i halsgropen: 
När Nicklas tappade juiceglaset i golvet i morse. 

Är sugen på: 
Nybakta kanelbullar, Amarone-vin och en rinnig jävla tryffelbrié! Geee mig!!!Härligaste posten:
Är inte breven ifrån försäkringskassan iaf, är dem ens utformade för att man skall förstå dem? Däremot en bröllopsinbjudan till nästa år gillar man ju! 

Smarrigaste vego-maten: 
Inte min starkaste sida i kokboken så att säga men vi vill ju bli bättre och behöver bli bättre på vegetarisk kost. Nu på hösten är dock favoriten helt klart saker med svamp. En mustig kantarellsoppa eller en toast med svampstuvning toppad med parmesan. Smarr!

Skäms för:
Att jag inte hann hälsa på Sanne innan hon flyttade från Gotland. På riktigt känner jag mig superdålig som inte lyckades få till en tripp dit. Men livet liksom, det bara rusade på och de lediga helgerna är ju tyvärr lätträknade. Nu finns hon ju dock närmre så det är jag glad för!

Bästa begagnat-köpet:
 
Just nu är det tékannan jag köpte för ett ag sedan även om det är ett litet mnus att den endast funkar med påsté. Sen alal fina små babykläder som typ kostar noll kronor men ändå verkar ha bättre kvalle än mycket nytt.
Lyssnar på:
Lasse W såklart, längtar tills filmen "Ett så kalalt liv" om honom kommer ut till helgen. Sen har jag snöat in lite på Bo Kaspers.

Överanvänder: 
Svordommar kring Försäkringskassans system och omoderna tankesätt kring att ett vanligt fast 9-17 jobb är vad alla i deras system borde ha för att kunna hantera deras upplägg.

Letar efter:
Jag är alltid på jakt efter fina saker till hemmet. Just nu är behovet inte så stort av något speciellt men skulle inte tveka att slå till på ett gammalt skåp med glasdörrar att fylla med allsköns vackra ting. Gärna ett som går att måla i en härlig pastellig färg. Typ detta.
Besatt av:
Att kolla runt på Blocket, Trader och Refurns hemsida. Alltid hittar man något.
 
Önskar mig: 
Så himla mycket saker just nu. Men sparar det tills dess att tomten öppnat upp sin önskelistemottagning. Dock finns det inget jag mer önskar (i materiella sammanhang) än att mitt armband jag fick av farmor kommer fram. Vilket jag dock insett nog inte kommer att vara fallet. Ett nytt skulle itne vara samma sak men samtidigt kanske ändå fylla ett tomrom runt handleden.
Lider av: 
Kissnödighet. 

Drömmer om: 
En lång och varm semester. Fötter i vattenbrynet, solnedgångar som skymtar från en strandnära terass och en äckligt söt Pina Colada. Och allt detta skall vara NOLL förknippat med en jobbresa.

Känslo-stormar om:
Alla saker som jag just nu tänker aldrig kommer att hända igen (som säkert kommer ske fast på ett annat och delvis bättre sätt) men jag kan inte låta bli att tänka att jag och N inte kommer kunna åka till Paris till helgen om vi skulle få för oss det, att vi inte kan tacka ja till ett nice utomlandsjobb utan att blinka, att vi inte kommer kunna sova till 11.30 om vi vill. Väldigt ytliga saker och väldiga I:landsproblem just dessa men jag tycker det är jobbigt att känna att jag inte bestämmer själv över vad jag vill göra 

Bär helst: 
Tights, kjol och nån luftig överdel så man inte vandrar runt som en mänsklig Nalle Puh. 

Måste köpa: 
Färskfrysta croissanter från Picard. Finns inget bättre till lördagsfrukosten!

 

Kommentera här: