Fredag i Gröndal

När köerna var passerade, dagens avlämning skriven och uppfräschning skett så åkte vi igår hem till Sarah och Christoffer i Gröndal. 

Hade plockat ihop en liten blombukett och virat in i gammalt notpapper. Så mycket roligare än att ha kvar plast eller papper från butiken.

I S och C:s fina nyrenoverade kök bjöds vi på urgoda burgare och sen en smarrig "äppelpizza" (som hade ett finare namn som jag glömt). 

Till midnatt stannade vi innan jag kände att ögonlocken började tynga och vi åkte hemåt. Med tvärbanan tar det bara drygt 20min mellan Sjöstan och Gröndal men vi hade lyxen att kunna ta bil denna kväll så hemma var vi på 10min. 
Det är en frihet att känna att Stockholm typ krymper allt mer ju mer man lär känna staden. Nog för köerna som uppstår i rusning men annars är det ändå rätt lätt att förflytta sig mellan stadsdelarna!

Såklart ingen annans än min "vuxna" mans finger i bakgrunden på burgarbilden...

Kommentera här: