Havregrynsgröt och Nymo, here I come

Nä men hallå hejsan! Ny vecka, v44 närmare bestämt. Höstlov även kallat! Läste nån stans att förr kallades höstlovet för "potatislov" då barnen fick vara hemma för att hjälpa till att skörda familjens potäter... Halvkul juh!


Mitt höstlov har några små punkter på agendan. Bland annat skall jag och svärmor pyssla en dag, ett MVC-besök kläms in, lunchdejt med Sandra och sen Halloweenmiddag hos Johanna och Robin på lördag!

I väntan på att denna dag skall kicka igång dock så roar jag mig med att titta på lyftkranar. De poppar upp likt svampar nere i Sjöstan och jag kan känna att om de inte klär in dem i festliga ljusslingor eller nåt så behöver de inte sätta upp fler nu!

Annars då? Jo tackar som frågar men läget är oförändrat. Inatt sov jag som en stock mellan kissepauserna så det där med att man ofta sover sämre på slutet stämmer inte för mig. Eller så är det helt enkelt bara ett tecken på att det inte är "på slutet" än, utan fleeera veckor kvar! Trots allt hela 16 dagar kvar till BF så är ju ändå ett tag. Eller... Älskar inte att inte ha kontroll om ni undrade.


Nähe, havregrynsgröt och Nymo, here I come!

Kommentera här: