Öl, lingon och en familj

Familjehelg har det varit här i Stockholm! Det gillar man ju! Fredagen avslutades på bästa sätt med att vi fick sluta 45min tidigare och klarade oss då genom fredagsköerna på ett hyffsat smärtfritt sätt. Hemma väntade då mor och far som även dem parerat köerna ypperligt.


Kvällen spenderades på "Nya Carnegiebryggeriet" där de brygger sin egen öl och serverar mysiga säsongsmenyer. Tyvärr hade de ingen alkoholfri egen sort men jag hängde inte läpp för det. Åt gjorde vi också, kantarelltoast med parmesan till förrätt och sen blev det Moule kokat i öl istället för vitt vin för mig och mamma medan N och pappa gick för lammet. Mysig start på helgen.

Lördagen kom och regnet hängde i luften men det hindrade inte oss från en tur till city där syster anslöt. Vi hade aningen problem med att komma överens om vart vi skulle flanera men hamnade efter en vända runt Sture P och sedan Drottninggatan på Götgatan där det skulle ses fotboll... Jag roade mig med att helkroppsfotografera mig vid källartoaletten ist innan jag gav upp Liverpool vs Man Utd och tog mamma under armen bort till Nytorget ist. Lite Stadsmissionen och kaffe i solen passade oss bättre.


Med lite ömmande fötter efter promenad hem till Kalmgatan så sjönk vi ner i soffan och tog det mest lugnt för en stund. På kvällen stod Nicklas fantastiska apelsinanka på menyn och då gjorde även svärmor oss äran med sitt sällskap. Förutom sällskap hade hon även dessert med sig och den gick inte av för hackor. En lingonhistoria med vad jag kallar knäcksås med ingefära (minns ej det riktiga namnet), glass och kakbotten. Mums!


Det var främst maten som hamnade på bild denna kväll, selfies var inte riktigt vårt bästa ämne i grundskolan om man säger så.

Tack familjen för mysiga dagar. Familjernergi är den bästa av energier tror jag bestämt!

1 Phar:

skriven

Tack själva, ser fram emot nästa gång!

2 Phar:

skriven

Tack själva, ser fram emot nästa gång!

Svar: Ja då får ni ha med er potatis i present;)
Emma Lindén Öhling

3 Phar:

skriven

Hela julbordet i år kommer att bestå av potatis!!!

Kommentera här: