Bra team

Igår var vi lediga. Första lediga dagen efter 10 intensiva arbetsdygn. Behöver jag säga att det var skönt att sova?!


Efter lite sovmorgon blev det frukost. Frukost sittandes i godan ro vid köksbordet.

MEN, ledig dag betyder inte att vi inte hade saker att göra. Jag kan väl säga som så att det är tur att vi på något sätt ändå är ett så bra team så att vi hittar sätt att sammarbeta trots att jag inte för fem öre kan bistå i den renovering som just nu pågår i sovrummet. 

Tack också till Axel som i två dagar varit hos oss och bredspacklat!

Så vad har vi gjort idag då?
-Fått sovrummet bredspacklat klart.
-Tvättat två maskiner tvätt och hängt dessa.
-Fyllt och plockat ur diskmaskin.
-Varit på tippen och slängt skräp.
-Tömt tre garderober.
-Sålt tre garderober.
-Handlat målarprylar.
-Varit på IKEA och kikat på garderob
-Slipat och målat i sovrummet.
-Lagat kantarellgnocci till middag.
-Lampan släcktes vid midnatt.

Idag är det fredag och klockan ringde 5.45, men nu är vi hemma igen. Jag har varit med cykeln och handlat nere i Sjöstan, lagat middag och nu parkerat mig i soffan. Nicklas står i sovrummet och målar och imorgon är vi åter lediga en dag innan vi kör sex dagars långpanna.

Kommentera här: