En höstlördag

Lördagsmorgnar! Låt mig få ha många av dessa. Bo Kaspers i högtalaren, croissanter  på tallriken och färsk grapejuice med is. Skulle kunna leva på denna föda och nöja mig rätt så bra med atmosfären som blir i lägenheten den här typen av höstmorgnar.

På dagens schema stod äntligen dejt med syster. Tror inte vi setts sen början av augusti så det var på tiden. Vi inledde med att shoppa loss på Mall of scandinavia där jag tidigare inte varit. Skall väl dock erkänna att jag inte var så imponerad. Nog för att varuhuset är stort men jag fattar inte hypen. Sen kanske vi inte shoppade loss direkt då lönen kommer på måndag men några smågrejer blev det i alla fall. 


Sen åkte vi till Över Järva gårdscafé och åt sopplunch.

För att maximera höststämningen denna lite gråa men sköna dag så tog vi oss ut till Ulriksdals slottsträdgård där de har självplock på grönsaker och blommor. Blommorna var rätt överblommade men jag gav mig in i leran och hittade mig en liten bukett som ändå höll måttet. Även lite mangold plockade jag och hela kalaset gick på en hundralapp, det tycker jag ändå är en överkomlig summa för en så fin blombukett och lite sallad.


Idag, söndag, har det jobbats så helgen varade inte särskilt länge men en fin lördag det hade jag i alla fall!

Kommentera här: