En superlördag

Döm av min förvåning när jag vaknade vid 8.30 och kände mig pigg. Här hade jag tänkt sova till 10-tiden men icke. Även Nicklas vaknade till strax därefter så vid 09 var vi uppe och kickade igång denna lördag. Nicklas började direkt montera garderober och jag fixade med frukosten. Slog till på en äggröra med parmesan och tryffelolja.


När morgonen var över var det dags för en efterlängtad återförening!

Svensson är tillbaka på fastlandet och nu endast en tågresa på 1,5h bort. Jag ville aldrig sluta krama henne. Ihop med Nina gjorde vi sedan stan. Vi var överallt, från Sumpan, söder, city till Östermalm. Vi var på loppisar, Bondens marknad, designmarknad och i vanliga butiker i city.

Efter drygt sex timmar på stan, lite ömmande fotsulor och händerna fulla med kassar kramade vi Sanne adjö och jag och Nina tog en öl på Haymarket innan även vi kramade varandra hejdå. 

Inte förrän 19-tiden klev jag innanför dörren hemma och där fann jag Nicklas mer eller mindre klar med vårt sovrum. Imorgon skall jag lägga en sista tuch på rummet sen skall jag visa hur det blev.

Så länge kan jag visa lite av dagens inköp.

På en loppis i Sundbyberg fyndade jag en himla fin kanna, lämpad för kaffe, té eller blommor. Och på Stadsmissionen vid Nytorget fick jag med mig ett minilinne för två guldpengar.

Lite kolor från "Pärlans" blev det också när vi ändå var i krokarna och en knopplist från lagerhaus som jag tänker skall få komma upp i lillrummet.

På designmarknaden vi besökte på Östermalm fastnade jag för ett litet familjeföretag vid namn "Torpkyktan" som sålde egengjorda doftljus och även doftoljor. Höstens doft "Gryningsljus" var verkligen underbar så ett sett med ljus och doftpinnar fick följa med hem till höstmyset. Självklart blev det även lite blommor, höstens första snittblommor som jag prutade på vid Hötorget innan hemfärd.


Kommentera här: