Måndagens ledighet

I måndags var vi lediga. Lediga vardagar är bättre än helger många gånger tycker jag för det finns inte samma förväntningar på att något skall ske. Denna måndag hade vi dock en del planer och jag började med ett besök på MVC. Allt såg bra ut och som jag misstänkt ligger ungen likt en banan med huvudet neråt och fötterna åt min högra midja för jäklar så det sparkas till där ibland.

In mot stan for jag sedan och mötte upp N. Vi hade bestämt oss för att göra vårt första inköp till bebis ihop (förutom vagnen då). En overall var det primära och hur många gånger jag än har sagt att "vi skall inte köpa massa nytt" så är det ju jävligt svårt när allt är så gulligt. Nicklas påminde mig dock så vi köpte faktiskt inget utöver det vi tänkt. Nicklas var mer intresserad av lego dock när vi kom till Åhlens barnavdelning så chansen att vi kommit hem med en Star Wars-farkost hade nog varit större än ett par extra bodys.


Efter våra inköp pausade vi med lite fika. Eller jag stod väl för själva fikat då N gick för en smoothie istället.

Det var dem tre lediga dagarna det. Nu kör vi åter på fram till helgen och då väntar söndagsjobb.

1 Anna - Fotograf & Rovfågeltränare:

skriven

Så himla sant! Att vara ledig vardag är så mycket lyxigare än att vara ledig helg!

2 Sophie:

skriven

Haha så ser det ut när jag och Joakim fikar också ;) Varför välja smoothie när det finns bullar? 😏

Kommentera här: