Och så blev det äntligen helg

Det är helg! Och inte förrän på tisdag behöver vi vara på jobbet igen! Vi lämnade slottet vid 14.30 idag inte förrän närmre 19.30 var vi hemma efter jävulska köer, IKEA-besök med stora inköp och inbärning av nio gigantiska platta paket och 26 mindre pinaler. Tur att vi hade tillgång till två bilar och en svärmor för annars hade vi nog inte löst det. Eller "vi", jag menar Nicklas för jag bar inte många paket.


Nicklas började direkt med att montera och jag ställde mig i köket. Det var rätt så jäkla underbart att slå sig ner vid köksbordet och äta kantarellpasta och skåla in helgen. 

Pastan jag gjorde tog ungefär 20 minuter att göra och bestod av färsk svamp och ost tortellini som jag blandade ihop med en egenkomponerad pastasås.

I pastasåsen hade jag kantareller, champinjoner, grädde, lite soya och tomatpuré, salt, peppar, vitlökspulver, färsk timjan och en massa parmesan. Jag blandade även ner lite salladsblad på slutet för att iaf få i oss något grönt.

Snart somnar jag ståendes bland IKEA-kartonger och dammtussar men jag vet en, eller säkert två, som kommer vakna upp mycket piggare imorgon efter SOVMORGON!

Kommentera här: