Sovrumsidéer

Just nu ser vårt hem ut som rövarkula möter byggbutik, men den som väntar på något gott osv..
Nicklas sliter som ett djur från det att vi låser upp dörren efter jobbet tills att vi går och lägger oss och jag är så otroligt tacksam för det. Jag försöker sköta markservicen så gott det går och på så sätt bidra iaf lite grann.
 
Medan sovrum grår från osthåligt turkosblått till vitt och grått så planerar jag inredningen, den planeringen kan jag faktiskt bidra med. Vårt sovrum är ju inte superstort och vår lägenhet har generellt sätt inte oändligheter av förvaring så prio nu är att få till bra förvaring i sovrummet utan att det känns allt för trångt. En ny garderob sakll in, en bredare än innan men med skjutdörrar för att slippa ytan som krävs för vanliga öppningsbara dörrar. En sängstomme med lådförvaring under skall vi också investera i och på det sättet tror vi att vi kommer få in både egna kläder och sängkläder och extratäcken i sovrummet. 
 
Nu när jag inte fick igenom mitt rosa romantiska sovrum så tänker jag att det ändå med hjälp av textilier går att få lite skirt och harmoniskt. Jag är supertrött på att ha massa starka färker i sovrummet som vi haft nu det senaste året med två stora färgglada tavlor på väggen. Jag tänker istället sparsamt med tavlor, kanske några planscher eller förstorade fotografier ihop med någon rolig liten oljemålning eller kanske spegel med snirklig ram, vill ju inte ha det för strikt heller. 
 
Sen gillar jag inte när man ser sängbotten/sängram/under sängen heller, framförallt inte nu då vi haft fula plastbackar där, så en sängkappa vill jag fortsätta ha likt innan för att få en mer inramad och ombonad känsla på sängen som troligen kommer bli något högre nu med nya stommen.
 
Det blir ju aldrig som man tänkt sig men det kan inte bli sämre än innan i vilket fall. Om några veckor får vi se hur det blev!
 

Kommentera här: