Det dåliga samvetet och sånt

Det börjar ta på krafterna att vara hemifrån. Att ständigt känna att man inte helt kan slappna av eller ständigt ha lite dåligt samvete. Det sistnämnda har jag antingen för att C får spendera sin första sommar i en containermodul, eller för att N får spendera sina lediga dagar i samma nämnda  containermodul. Samtidigt som jag känner att jag kanske är för lite mamma och fru just nu så känner jag också ibland att jag är för lite chef just för att jag ibland väljer att äta lunch med mitt barn istället för kollegor. 
Jag tycker ju verkligen om mitt jobb och jag vill tro att vi tillsammans, jag och N, ändå löser situationen bra. Men det finns stunder då det är svårt att veta för vems skull man ändå väljer att ha det så här. 
Jag hoppas att min älskade lilla Cotte ändå kommer att få uppleva många knasiga arbetsplatser hans föräldrar kommer att jobba på i framtiden. Jag vägrar nämligen "ge mig" bara för att detta yrke liksom inte är helt skräddarsytt för en småbarnsfamilj.
(null)

1 Maria :

skriven

2 Fatima:

skriven

Åh fina! Hög igenkänning där <3 KRAM

3 Olivia:

skriven

Ni är grymma! Härligt att Reinar gäller fortfarande 😍

Kommentera här: