Antiklimaxonsdag och vinlunchtorsdag

I onsdags så åkte jag hemifrån vid 17.30 för min första kväll utan bebis sedan C kom. Mjölken var utpumpad i kylen och jag kände mig taggad på att liksom umgås med kollegor, ta något glas vin och i alla fall vara hemifrån ett par timmar. Det blev lite antiklimax kan man väl säga då tillställningen pågick i typ 1h och inte ett glas vin i sikte fanns det heller. Så vid 19.30 var jag nära att styra kosan hemmåt igen men lyckades få med mig två kollegor på en öl iaf. Det slutade med att jag ändå var hemifrån i 4,5h men det kanske inte direkt blev som jag målat upp det. Hemma mötte jag sen två helnöjda killar och C hade endast hunnit ätit en gång så det fanns en hel del mjölk kvar också. Där fick man för att man hetspumpat i en vecka. (null)
Sen kom torsdagen och om onsdagen slutade lite snopet så tycker jag att torsdagen vägde upp för då hade jag och Cornelis dejt med O och N och slog till på vinlunch i Sickla dit jag promenerade i snön.
(null) (null)
Så himlans trevligt alltså och jag är så glad över att vi bor såpass "nära" (Stockholmsmått mätt) att vi kan ses utan större problem mitt på dagen. Vi passade även på att byta bebis för en stund och hur van man än är att hålla sin egen så kändes det lite ovant med en annan liten knodd i famnen. Jag hade lyxen att hålla en nöjd liten N medan Olivia fick en tröttskrikig Cornelis som hon dock med bravur fick att somna, winwin för mig som fick extra bebisgos men slapp skriket.
Efter ett par timmar i Sicka skiljdes vi åt och åkte hem åt varsitt håll.  (null)
(null)
(null)

 


Kommentera här: