Helgen som startade bra men sedan dalade lite.

Summerar denna helg lite då. Fredagen blev en mysig sådan då Nicklas pappa med sambo var i stan och då vankades det middag hemma hos svärmor. Lyxigt att slippa laga middag och fint att Cornelis får så mycket uppmärksamhet och kärlek så han kan gödsla med det. Lilla Cotten charmade skiten ur alla som vanligt och höll modet uppe ända till 23-tiden då vi åkte hemmåt.
(null)
Sen kom lördagen, dagen då vi kanske gjorde vår största miss hittils som föräldrar och fick för oss att testa att ge C en flaska ersättning mitt på dagen. Inte av någon annan anledning än att testa hur han skulle ta emot det ifall jag behöver vara borta en längre period och inte lyckas pumpa ur tillräckligt med mjölk. Vi kan väl säga som så att han åt ersättningen utan problem men typ två timmar senare, strax innan jag väntade gäster, så började han gny och åma sig. Som ett brev på posten, typ samtidigt som mina kompisar klev innanför dörren började C skrika så högt och hjärtskärande som han aldrig tidigare gjort. Inte ens bröstet dög. Nicklas lyckade tillslut få honom att lugna sig och somna i all sin utmattning. Kvällen sen blev ändå mysig med mina fina tjejer i soffan och med en C som var lite ynklig och inte bjöd på leenden i samma utsträckning. 
Jaja, då har vi iaf lärt oss att ETT, testa inte nya saker i samband med att ni skall ha gäster (jag vet att det inte gjorde mina vänner något men en annan känner ju sig lite stressad så att säga). TVÅ, ersättningen "Hipp" får en diss av oss. TRE, jag tror jag fortsätter jobba fram taxöron till bröst och pumpar ut istället.
 
Idag är det dock söndag, solen skiner ute men vi chillar inne. Vi gjorde ännu en miss idag och badade C lite för tätt inpå sin sovstund här på förmiddagen. I vanliga fall försöker vi ha honom utsövd och pigg innan bad men nu fick vi för oss att ge honom badet innan han skulle sova för vi tyckte det kanske skulle vara mysigt. Det resuterade ju dock istället i en halvnöjd badbebis och sedan en skogstokig sådan när han fick komma upp ur vattnet i "kylan". Det har sina "pros and cons" det här med föräldraskap minst sagt. Tror vi stannar inne resten av dagen också och försöker vända denna dåliga helgavslutning till något bättre så vi startar på ny kula imorgon måndag. (null)
 

Kommentera här: