Loppistankar och skofynd

Jag längtar efter att loppisfynda! Det kliar i de andrahandssuktandefingrarna. Framförallt vill jag utanför Stockholms gränser för att verkligen göra de där fynden. Vad jag söker? Det vet jag ju inte förrän jag hittar det.

De senaste sakerna jag köpt i nämnda kategori är kläder till Cornelis. Jag måste verkligen slå ett slag för andrahandsmarknaden inom barnkläder. Mycket är näst intill oanvänt eller så har det många år på nacken men då är oftast kvalitén mycket bättre än en nyköpt liten trasa från de stora kedjorna. 
Det är ju också så att det plötsligt är så mycket roligare att köpa kläder till C än till mig själv (hej lite oklara extraveck och överblivna kilon) och det blir lätt en del splirrans nytt också såklart. Men att då kunna kompensera med lite återbruk känns då väldigt bra. Inte att förglömma alla ärvda kläder vi fått och som vi då också kan skicka vidare i vår tur.
Två av mina senaste fynd är två par skor, båda från Stadsmissionen vid Nytorget. 130kr har jag betalat för dem ihop vilket känns som ett kanonfynd då endast ett par nya Timberlandkängor för småbarn går på minst 500kr. Och de små "lära gå skorna" från Pax var ju bara för söta. Nu håller jag bara tummarna att de passar C i höst/vinter. (null)
(null)
(null)

Kommentera här: