Så stor och stark på dagen...

Så stor och stark på dagen men så liten mitt i natten. När ingen ser och ingen vet kommer gråten mitt i skratten. - Älskar låten "Handens fem fingrar" av Lisa Nilsson och just den här textraden passar så bra på C just nu. 
(null)
Han är verkligen superglad på dagarna och ligger länge på mage och håller upp både huvud och rygg. Försöker välta åt sidan och sträcker på sig i sängen och vill hest stå upp hela tiden i vårt knä. Men detta är på dagen. Sen kommer kvällen (i alla fall idag) och han blir ledsen, trött, övertrött och mer ledsen. Somnar och vaknar och kommer inte till ro. Lägg sen till att han typ gör "nr:2" 8ggr/dygn så man får sig några dejter med skötbordet varje natt också vilket ofta leder till att han antingen blir superledsen om han inte riktigt är vaken när man bär dit honom eller så blir han superglad för han tror att vi skall leka trots att klockan är 03.30... Inatt, nån stans då natten är som mörkast, och C just somnat om efter blöjbyte och mat så hör jag att det bubblar till i blöjan IGEN. Då blev det ett mörkerbyte inne i sängen för att minimera uppvak.

Resten av dagen spenderads sen i pyjamas. Jag och C sov till och med middag ihop mitt på dagen vilket var väldigt skönt. Jag tror vi behöver en lugn söndag också för jag känner på mig att vi får en natt i repris. (null)

Kommentera här: