Vi jobbar oss uppåt

(null)
Det var nästan lite ljust i lägenheten när vi gick upp i morse. Vi har tyvärr inte så många fönster i vårt kök/vardagsrum och det ena av dem få vi har är täckt av balkongtaket så det är inte mycket ljus som tränger in vanligtvis.
Men imorse fanns det alltså hopp om ljusare tider och ihop med tulpaner på bordet så kunde man ana våren nån stans där fram.

Gröt och ägg blev frukosten. Inte så märkvärdigt men nog så mättande. Mer märkvärdigt, iaf bildmässigt, är den lilla gummigiraffen jag köpte till C här om dagen. Han tuggar och suger på sina händer konstant så tänkte att han kanske kan börja stoppa denna i munnen snart istället. Sen var den ju väldigt söt också...
(null)
Idag var det lite bättre med knorrhane, skrattade stort när vi gjorde iordning oss för att gå ner till vår allra första föräldragruppsträff. Jag har lite fördomar mot den typen av påtvingat umgänge men i det stora hela var det faktiskt trevligt. Nu hann jag inte direkt lära känna någon bara på den här första träffen men jag kan ändå se syftet med att träffa andra som är i mer eller mindre samma sits och upplever det man själv känner  kring det här med att en bebis precis flyttat in.

Efter träffen åkte jag och C upp till globen och mötte Nicklas och några vänner för lunch. Sen trotsade vi kylan och tog en promenad bort genom Gamla Enskede och runt innan vi gick hem och tog kväll. Cornelis har under kvällen haft lite toppar och dalar med ömsom gallskrik och ömsom storflin. Mat har dock funkat som tröst varje gång så troligtvis bara en hungrig kväll och en bättre sådan än igår!
(null)




Kommentera här: