Barnvagnsbiodebut

Denna veckan verkligen rusar fram. Äntligen en vecka som haft en hel del punkter i kalendern så att man liksom till och med har fått ställa väckarklocka. Cornelis har också haft en riktig drömvecka (iaf för oss) och varit så himla nöjd och sovit mer än nånsin.
(null)
Igår vaknade jag och det var ljust ute... Jag kollade på klockan och inser att hon är 07.00 och att C sovit sen midnatt. Han åt då en slurk och sen somnade vi om till 10.00 och var mer redo än nånsin att svira om till respektabel outfit för att åka till Mall of Scandinavia för lunch och bio.  (null)
(null)
(null)
(null)
En vardag, efter lunchrusning, dagen innan lön i januari kan jag verkligen tipsa att åka till ett köpcentrum på. Det var typ tomt. Förutom inne i biosalongen där föräldrar, bebisar och barnvagnsinsatser liksom gömt sig för Stockholms enda barnvagnsbio just denna dag. Jag, Nicklas och C var minst lika delaktiga i att denna biosalong var välfylld men på något sätt kände vi oss ändå inte som värdiga medlemmar i denna "klubb". Jag satt och sneglade på hon som hetsammade sitt barn genom hela filmen, kände irritationen mot den förälder som lekte med sitt barn framme på golvet framför bioduken och var nära att säga "schhh" till dem bakom vars knodd gärna gjorde sig hörd. Det heter ju barnvagnsbio av en anledning så klart, och nästa gång är det kanske C som väljer att vara i gasen och inte nöjer sig med att endast ligga och stirra på sina föräldrar och bajsa genom sina kläder (ja det blev helombyte efter filmen), men det är ändå inte ett sammanhang jag kommer att känna mig helt tillhörande. 
(null)
Sviterna av nerbajsad byxdress och helombyte.

Kommentera här: