En dag i sängen och en i stan

Vardag igen då. Fast jag har ju ett par månader av ledig vardag framför mig så jag behöver ju inte ladda för nåt jobb än på ett tag iaf. Måste verkligen njuta av denna tid, tänk vilken lyx ändå att få vara hemma, gosa med bebis, fika hur mycket man vill och ändå få ett par hundralappar varje dag för det. Och att Nicklas också är hemma och vi får lära oss att vara föräldrar ihop det är värt varenda missat inkomstöre i världen. 
Igår gick det verkligen i noll knop här hemma och det var så satans skönt. Jag och Cornelis bodde i sängen och bara gosade, tittade på tv-serier och sov middag. (null)
(null)
Idag däremot så jobbade vi oss ur pyjamasarna och åkte in till stan. Presentkortet på Svenskt tenn skulle nyttjas och jag skulle äntligen få hänga med vänner i stan och ta ett glas vin! Det kanske låter banalt och kanske inte nåt som är viktigt att prioritera men för mig känns det så otroligt viktigt att få känna att jag inte blir låst att hitta på saker och så länge C är så enkel att ha med sig så kommer jag försöka komma iväg på smågrejer som tidigare var självklarheter. (null)
Den här lilla apungen är en fröjd att ha med sig på utflykt (jag vet att det imorgon kan vara  tvärt om) så jag passar på. Han sov från att vi kom utanför dörren tills att vi klev av bussen i stan. Sen var han vaken en kortis inne på Svenskt tenn, som förövrigt är väldigt oanpassat för barnvagn, charmade tanterna i kassan som undrade "om den lilla flickan börjat le än"... Jag undrar om de könsbestämde honom på grund av rosa åkpåse i vagnen?
Sen sov han sig igenom hela min kompisdejt förutom när han skulle äta. Sov gjorde han även i annan famn så jag kunde smutta ostört på mitt glas och njuta av fina vänner.

Tack för idag lilla tisdag, trivdes med så mycket som du bjöd på! (null)


Kommentera här: