Måndag med dopp

Omg, vilken dag. Här känns det att helgen är över kan jag lova. Vi började, tack och lov, med en behaglig nattsömn. Cornelis fick ligga bredvid mig i sängen typ hela natten (det skall icke bli en vana) för det kändes lite mysigt att ha honom nära när Nicklas ändå inte tog upp andra sänghalvan. 
I vilket fall stod babysim på agendan och vi tajmade väl in sovstund kontra simning rätt dåligt så det var en trött bebis som både entrade och steg ur poolen. En guldstjärna till Cotten dock som höll modet uppe under nästan hela stunden i vattnet och faktiskt gjorde sitt första dyk. (null)
Efter simningen var det snabba ryck hem för lite ombyte och sedan iväg till tunnelbanan för färd in till Frihamnen för jobbmöte. Cotten sov kanske typ 20-30min här och jag hoppades (och trodde verkligen) att han skulle somna om då han var sååå trött. Men icke. Hela mötet var han vaken. Klarvaken. Somnade igen gjorde C på bussen hem men vaknade redan innan vi kom innanför dörren. Vi snackar kanske 1h sömn mellan 9.30-17.00. Och den där timmen blev även den enda tills att han somnade för natten kl 21.00. Helt otroligt att han inte sovit mer efter värsta dykar-mötes-dagen. Själv är jag också helt mör. Mycket jobbtankar som snurrar, träningsvärk i sångstrupen efter alla godnattvisor jag sjungt och nojig över min man på andra sidan jordklotet, som jag vet har det bra, men ändå hoppar jag till såfort Aftonbladet kommer med nån pushnotis i rädsla för att det skall stå nåt om jordbävning på Filippinerna eller nåt plan som kraschat. Usch! 

Imorgon blir det iaf en tripp ner till Huskvarna och jag hoppas på sol och tåg som går i tid! (null)

Kommentera här: