Pulkabacke, IKEA och sittvagn

Det var den helgen det. Skönt med en helg där inget var planerat för en gångs skull! Så vad fyllde vi den då med? 
Lördagen startade i lugnt tempo och efter lunch tog jag en promenad i det fina vintervädret för att gå och låna bilen. Jag gick förbi värsta grymma pulkabacken med tillhörande korvgrillningsstation och håller alla tummar för att det blir lika mycket snö nästa år så vi kan gå dit med Cotten! (null)
När bilen var hämtad så plockade jag upp mina killar och sen plockade vi upp syster och åkte till IKEA. Cornelis som var pigg som en mört fick testa vagnens ryggstöd för första gången och klarade med bravur av att sitta upp en längre period (tills att han somnade sittandes och fick återgå till liggande). (null)
Ett gäng servetter, stearinljus, krukor och en barnstolsdyna rikare åkte vi sen hem och kollade på Mello.
(null)
Sen blev det söndag och vi lyxade med croissantfrukost. På eftermiddagen blev vi bjudna på fika i Vasastan och kvällen har sedan spenderats i soffan med Skype med mamma och pappa och Farmen på tv.

Imorgon börjar C på babysim vilket skall bli väldigt spännande. Till viss del känns det väl som att det främst är jag och Nicklas som tycker det skall bli spännande men man får ju hoppas att Cornelis iaf tycker att det är överkomligt. Tvivlar ju på att han kommer njuta sig igenom det hela men om han skrattar en gång eller två så blir jag glad!

Kommentera här: