Dagen då vi shoppade bort allt gnäll

Förra vecka så var det en dag då jag gärna lånat ut C en stund pga väldigt gnällig. Jag kände att hemma kan vi inte vara för då blir jag knäpp så jag stuvade ner gnällis i vagnen och gick ut. Södermalm skulle luskammas på oviktigt krimskrams som jag finner lugnande för själen och Emmaus secondhand i Görgatsbacken skulle göras det samma med då de strukturerat om sin barnavdelning.

Vi började med buss in till Hornstull där vi sedan promenerade i nya kvarter. Eller inte nya som i nybyggda utan nya för mig att upptäcka. Högalid alltså! Hur mysigt? Promenerade uppe på höjden vid Skinnaviksberget och njöt av denna vackra stad. Funderade även på vem som harmöjligheten att liksom bo i ett villahus gömt bland grönskan högst upp i parken ovanför Högalidskyrkan. (null)
(null)
(null)
Efter backe upp och backe ner kom vi tillbaka till Hornsgatan och jag botaniserade runt i butiken Afro Art som är en ny favorit. När man går här bland alla fina hantverkstextilier och välsydda barnleksaker och färggranna förvaringskorgar drömmer jag lite extra om ett stort hos med knarriga golv att sätta färg och form på. En vacker dag kanske... (null)
(null)
(null)
Ögonshoppade sen en fin förvaringskorg med lock på som jag tror hade varit ypperlig till Cottens alla leksaker. Och sen en fin stolsdyna som jag spanat på tidigare. Tror dem får hamna på önskelistan till jul. (null)
(null)
Med en liten kasse från Afro Art i handen fortsatte vi bort mot Götgatan. Här hade nu C börjat tappa humöret lite igen och var så sur på sin pappmugg han prompt skulle kasta från vagnen hela tiden. Men skam den som ger sig så efter en bra stunds luskammande av loppisbarnkläder, amning på första bästa lediga stol på uteservering och välfylld vagn siktade vi in oss på hemmet och lagom till att vi klev på bussen vid Skanstull somnade C och jag pustade ut att vi ridit ut större delar av denna gnälldag och ändå gjort något bra av den. (null)Visar alla fyndade inköp snarast!

Kommentera här: