Vaken bebis, fredagsmys och jobblördag

Vilken härlig dag det verkar bli! Och vilken ickehärlig natt det var. 03.40 tyckte C det var på tiden med ett rejält toabesök och vid 04.00 tyckte han det kändes rimligt att vilja leka i sängen och absolut inte ligga tyst. 
Vem skall då ta med bebis upp är frågan? Den som kom hem vid midnatt och är hyffsat däckad och skall ta hand om ovan nämnda bebis hela dagen för första gången, eller den som ändå skall upp om 2,5h men har sin första hela arbetsdag sedan oktober framför sig? 
Han som ändå skulle vara "ledig" fick tillslut dra barnlotten och tog täcke under ena armen och sprattlande bebis under andra. 
06.30 tog jag över och lekte/matade/sminkade mig om vartannat och lyckades precis innan jag skulle gå att få Cornelis att somna igen och kunde med gott samvete lämna två snarkade killar i sängen hemma. Nu hoppas jag på en bra dag för oss alla...fan... glömde bröstpump insåg jag nu...men men...hoppas går ju alltid!

För att ha goda minnen i bakhuvudet så lever jag lite på gårdagens dagshäng i Skuru. Alltså dessa fredagsvindejter med O har lite blivit tradition och troligen det jag kommer minnas som en sån där guldkant från föräldraledigheten. (null)
(null)
(null)
(null)

Kommentera här: