Loppisrekreation

När jag var nere i Huskvarna förra helgen så överlät jag ansvaret för C på mina föräldrar en stund under lördagsförmiddagen. En stund för egentid helt enkelt. Jag hade kunnat välja att typ sova men det finns en annan sak som ger mig minst lika mycket energi, nämligen en loppisrunda. Det må vara lite sjukt, men det är sant. Jag ser det typ som rekreation att bara släppa allt mer eller mindre viktigt man har i huvudet för en stund och bara hänge sig åt att botanisera bland gamla saker. 
Loppisrunda kanske är att ta i för jag lade all tid på EN butik. Erikshjälpen i Huskvarna. Jag var där minutrar efter att de öppnat och då var det fortfarande inte överfullt som det kan bli en lördag i en butik som bara har öppet två eftermiddagar under veckan.

Först går jag en vända och spanar med blicken ifall det finns något pangfynd man måste grabba direkt. Därefter blir det mer luskamning med blicken innan man dyker ner i någon korg fylld med diverse julattiraljer där det kräver att man vänder och vrider på saker. 
 
Efter en timme var jag nöjd och tog med min korg till kassan. Vid detta laget hade det börjat fylla på med folk och jag var mer än redo för att återgå till helgmys, pepparkaksbak, Cornelishärj och plocka fram de där ansvaren man har.
(null)
Vad köpte jag då? 
För 135 kronor så blev detta mitt:
  • En stor ljusstake i röd Carl Larsson-anda.
  • Två kökshandukar, manglade, broderade och i toppskick.
  • Ett litet knippe julgransljus. Just små smala ljus letar jag alltid efter på loppis då de knappt kostar nånting.
  • Några små mässingsbjällror som jag just nu inte exakt vet vad jag skall ha till men funderar på att göra en liten girlang.
  • En grön tomtelykta som C kanske vill tassa runt med en vacker dag.
  • Två par manchesterbyxort till C. Ett par bruna och ett par vinröda.
(null)
  • Fyra fina, sköra julkulor i glas för ynka en krona styck. Rätt opraktiskt med glaskulor i kombination med barn men de är så himla mycket vackrare än de i plast tycker jag.
(null)
  • Sist men inte minst så blev det en julklapp till C. Någon form av byggsats från 1,5 år från Brio med kugghjul och runda klossar som man kan plocka med. Cornelis favoritsyssla nummer ett är nämligen att plocka med saker... Lock, klossar, duplo, plastdjur, allt skall i och ur saker så denna blir nog perfekt. Förutom lite luggsliten kartong med hårfagert barn på framsidan så var resten i fint begagnat skick. 


1 Tomten:

skriven

Och jag har nu limmat fast alla lösa små pinnar/pluggar så nu kan den ges bort till en ettåring!

Svar: Mkt bra jobbat i tomteverkstaden!
Emma Lindén Öhling

Kommentera här: