Att rasta ett barn

När folk sa att man skall passa på att sova innan man fick barn "för sen blir det inget av det" förstod jag inte de första månaderna om jag skall va helt ärlig. Cornelis sov liksom helt okej och även om han vaknade på nätterna så var det liksom inte något som var jobbigt. Dagarna var också helt okej då han ju sov väldigt mycket. MEN nu förstår jag!!! Herre gud vad jag förstår! Cornelis sover inte dåligt på nätterna nu heller men vaknar ett par gånger varje natt, detta kan man ju hantera om det var så att dagarna sen var lugna men det är det minsta dem är....
(null)
C är överallt nu, skall äta själv och gärna med hela kroppen, stoppar allt som går i munnen, vill utforska varenda liten pinal som går att uppräcka och gör väldigt höga läten både när han är glad och när han är mindre glad. För att få den här lilla tjorven stimulerad och för att mitt psyke inte skall brinna upp så gäller det då att hålla sig sysselsatt på dagarna och ta sig ut! Ut på gården, ut till lekparken eller helst ut på uppstyrd aktivitet. 
Så sedan förra torsdagen har vi gjort det här:
(null)
(null)
Begett oss till Kulturhuset i stan. Himla bra (och populärt) ställe för småbarn. Förra torsdagen var vi tillsammans med sommarens nanny på babyteatern "Da-da-da". Jag trodde Cornelis skulle riva stället men hör av min förvåning att han satt still i trettio, TRETTIO, minuter och fascinerades av "underhållningen". 200kr kostade det dock för vuxen och barn men kul att ha testat! (null)
(null)
(null)
Såna här lyxaktiviteter kan man ju inte hålla på med varje dag så gungan, gruset och kottarna i lekparken får också duga. (null)
(null)
(null)
Igår åkte vi åter igen in till Kulturhuset men denna gång upp till våning fyra och "rum för barn". Stort och krypvänligt är det, en massa barnböcker och gratis aktiviteter. Just denna dag hann vi vara med på både musikstund och sagostund utöver egenlek. (null)
(null)
(null)
(null)
Ja man ska vara tacksam för att det erbjuds så mycket babyvänliga aktiviteter i den här stan ändå. Nästa vecka kanske vi även äntligen lyckas ta oss till öppna förskolan! 

Kommentera här: