Leksakshavet

Öppna förskolan, eller huvudvärksleksakernas hemliga gömma... Jag fick en chock när jag klev in i samlingslokalen i S:t Matteus kyrka igår, det var ett hav av leksaker, till Cottens stora lycka såklart. 
Vi fikade, mötte upp kompis, var med på sångstund (som mer blev en "katt och råtta-lek" för mig och min kumpan) och härjade runt bland allsköns färgglada plast.  (null)
(null)
Cornelis älskade såklart saker likt detta ståbord med knappar som gav härliga ljud och melodier ifrån sig. Lek på du lilla knutte tänkte jag för något liknande kommer inte innanför dörren hemma!

Det är väldigt kul att se hur C beter sig när vi kommer till platser med mycket folk. Han finner sig liksom i situationen och skiter mer eller mindre i mig och tråcklar sig in bland leksaker eller bort till någon annan vuxen som ser spännande ut. Under sångstunden kröp han till och med fram till en jämnårig och gav en puss. Jag vet inte om det är bra eller dåligt att han är så orädd men hoppas att det iaf kan bidra till att han, när det blir dags, har lätt för att acceptera förskolan! (null)

Kommentera här: